CA | ES | EN

ÚLTIMES NOTÍCIES

lunes, 29 de septiembre de 2025
L’IdISBa connecta ciència i ciutadania a la Nit Europea dels Investigadors 2025

L’Institut d’Investigació Sanitària Illes Balears (IdISBa) ha participat activament en La Nit de la Recerca, una jornada dedicada a la divulgació científica, coordinada per la Conselleria d’Educació i Universitats del Govern de les Illes Balears. Aquesta iniciativa s’emmarca dins la European Researchers’ Night, impulsada per la Comissió Europea, i se celebra simultàniament en més de 400 ciutats europees, incloses Palma, Maó i Eivissa.

 

L’objectiu principal de l’esdeveniment és apropar la recerca a la ciutadania i mostrar l’impacte real de la ciència en la vida quotidiana.

 

El programa del IdISBa s’ha desplegat en dos espais emblemàtics de Palma:

 Al Port de Palma, a la Plaça de l’Escala Reial, s’ha celebrat la Fira Investigadora, on diversos grups del IdISBa han ofert activitats interactives i microxerrades:

 

  • El grup TRIAL ha presentat “Coneix la teva edat biològica: optimitza la teva longevitat saludable”.

 

 

  • El grup Simulació i 3D ha mostrat aplicacions innovadores en formació sanitària.

 

 

  • El grup Global_Health ha ofert la microxerrada “Quin exercici pot prevenir millor la diabetis tipus 2?”, a càrrec de les investigadores Natalia García Coll i Aina Galmés Panadés.

 

 

 Al CaixaForum Palma, s’ha celebrat el Late Show “La Investigació a Escena”, on el grup de Resistència Antibiòtica i Patogènia de les Infeccions Bacterianes ha presentat la xerrada “Gonoreel, del 'like' al làtex”, sobre l’impacte de les xarxes socials en la transmissió d’infeccions sexuals entre joves, a càrrec de Bartolomé Moyà Cañellas.

 

 

La participació del públic ha estat entusiasta, amb gran interès per les propostes del IdISBa, que han combinat rigor científic amb proximitat i divulgació. Aquesta nit ha estat una mostra clara del compromís del centre amb una ciència amb impacte, que transforma la salut i la societat.