Santa Maria del Camí es mobilitza contra el càncer de mama amb activitats solidàries i divulgatives
La Setmana de la Lluita contra el Càncer de Mama celebrada a Santa Maria del Camí ha combinat esport, sensibilització i divulgació científica en una iniciativa solidària que ha reunit més d'un centenar de participants i ha recaptat 530 euros per a la investigació en càncer de mama.
Organitzada per l'Ajuntament de Santa Maria del Camí, amb la col·laboració de diverses entitats i institucions, la Setmana de la Lluita contra el Càncer de Mama va oferir un programa d'activitats dirigit a conscienciar la ciutadania sobre la importància de la prevenció, la detecció precoç i la recerca per millorar el diagnòstic i el tractament d'aquesta malaltia.
La programació va començar amb les jornades solidàries "Rodam contra el càncer", que varen consistir en dues sessions d'indoor cycling celebrades al Casal d'Entitats Sa Graduada. Hi varen participar 10 persones, que aportaren una donació de 5 euros cadascuna, amb una recaptació total de 50 euros.
L'activitat amb més participació va ser la IV Caminada en Rosa, que va reunir 96 persones pels carrers del municipi. Amb una aportació solidària de 5 euros per participant, la caminada va aconseguir recaptar 480 euros destinats íntegrament a la investigació del càncer de mama.
La setmana va incloure també la xerrada divulgativa "Seguint les petjades del càncer de mama a les Illes Balears. Com investigam per entendre el càncer i millorar el pronòstic de les pacients", celebrada a l'Espai Magrana del Casal d'Entitats Sa Graduada. La sessió va comptar amb l'assistència d'entre 25 i 30 persones i va anar a càrrec de les investigadores de l'IdISBa i membres del Grup Multidisciplinari d'Oncologia Translacional, Dra. Mercedes Nadal Serrano i Dra. Pere Miquel Morlá Barceló, que varen acostar al públic la recerca que es desenvolupa a les Illes Balears per comprendre millor el càncer de mama i contribuir a millorar el pronòstic de les pacients.
Els participants en la xerrada han destacat la gran acollida rebuda tant per part de l'organització com dels assistents. Aquest tipus d'activitats permeten apropar la ciència a la societat, fomentar l'interès per la recerca biomèdica i generar espais de diàleg entre professionals de la salut, investigadors i ciutadania.
La recaptació obtinguda durant les activitats anirà destinada a donar suport a la investigació en càncer de mama, concretament al Grup Multidisciplinar d’Oncologia Traslacional (GMOT), contribuint a impulsar nous coneixements i avenços que permetin millorar la prevenció, el diagnòstic i el tractament de la malaltia.
L'IdISBa agraeix la implicació de l'Ajuntament de Santa Maria del Camí, de les entitats col·laboradores i de totes les persones que varen participar en aquesta iniciativa solidària, demostrant una vegada més el compromís de la societat balear amb la recerca i la lluita contra el càncer de mama.